El salvador was lui en leuk! - Reisverslag uit San Salvador, El Salvador van Marieke Cornelissen - WaarBenJij.nu El salvador was lui en leuk! - Reisverslag uit San Salvador, El Salvador van Marieke Cornelissen - WaarBenJij.nu

El salvador was lui en leuk!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marieke

07 Mei 2006 | El Salvador, San Salvador

Inmiddels terug van el salvador, zoals de titel aangeeft erg lui (heb nauwelijks wat gedaan) maar ook erg leuk! Echt een leuke groep en goed relaxte golven daar voor de surfertjes dus ik had een prachtig uitzicht. Vanuit ons huisje (we hadden een familie gevonden die beachfront woonde en die hadden kamers voor ons) kon ik zo naar al het gesurf kijken. De fotoos volgen later want dit is een gaar internetcafeetje in Alotenango en je kunt hier geen fotoos uploaden... Nee ben blij dat we op het idee kwamen om daarheen te gaan. Mooie strandjes en gezellig sfeertje. Ook in El Salvador wederom heel vriendelijke mensen. Nu vertellen ze me dat dat typerend is voor Guatemala en El Salvador, de vriendelijkheid. Schijnbaar zijn Mexico en Costa Rica wat dat betreft een ramp. Mijn ervaring was ook geweldig met de bevolking. De eigenaren van het huis waar we verbleven hebben ons op handen gedragen echt geweldig. We hoefden maar iets te zeggen of ze regelden het en ze gingen zelfs een speciale steak uit Nicaragua voor ons klaarmaken, echt SUPER lekker vlees. Dat komt uit Nicaragua omdat na de burgeroorlog alle koeien waren verdwenen of verhuist naar buurlanden en nou halen ze nog steeds koeienvlees uit Nicaragua, ff klein lesje! Heb nu ook mijn nieuwe stempels voor het verlengen van het visum. Wat een gedoe daar op de grens zeg! Eerst een stempel om Guatemala uit te gaan, sta je een eeuw te wachten voor een lullig stempeltje die in een minuut gezet is. Vervolgens naar een ander bureautje bij de grens voor de stempel van El Salvador. Hele waslijst invullen over wat je dan allemaal gaat doen en waar je gaat verblijven enz enz. Vervolgens gaan ze een uur lullen en dan ineens krijg je die stempel :S Maargoed heb dus 4 stempels nu en er staat een mooie 90 ingekrast dus ben weer 90 dagen gedekt om hier in Guatemala te verblijven. Ajjj dat is dus tot 1 augustus ongeveer, wanneer ik naar huis ga, NOG MAAR 90 dagen! Echt maken jullie je geen zorgen om mij ik vermaak me hier wel!

Op de stage druk bezig met dia de la madre, ben nu begonnen met de adornos, oftewel de versieringen. Zijn met vrijwilligers en leraren aan het knippen en knutselen geslagen om alle ongeveer 100 moeders die komen een bloemetje op te kunnen spelden. ik heb de leraren en vrijwilligers in de klassen ook laten weten wat ze moeten voorbereiden voor de voorstellingen. sommige klassen gaan een dans doen, andere klassen een toneelstuk of een lied enz. dus dat wordt wel leuk woensdag, mar ook heel druk en veel werk, maar dat is allemaal alleen maar leuk! ook ben ik nog bezig met spelletjes aan het verzinnen voor de moeders, waarschijnlijk gaan ze ook koekhappen! nou nog de peperkoek zien te vinden........ anders wordt het zoiets als ´bananabread', ook lekker.

Maandag ook weer aan de slag met de winkel, La Tienda Paz y Esperanza, oftewel vrede en hoop. Zo zal hij gaan heten, kwam uit de namenwedstrijd die we onder de kinderen hebben gehouden. Maandag ga ik samen met de vrijwilligers het pand verven. Het is wonderbaarlijk maar waar het pand is gewoon af op de tijd dat ze gezegd hadden dat het af zou zijn, ofjah... slechts een paar dagen vertraging! Hij zal nu 16 mei worden opgeleverd, dus ben ook druk bezig geweest met een vriend om distribuidoras te bellen voor prijslijsten. Die zouden er vrijdag zijn, maar nee dus hopelijk maandag (per fax) en dan kan ik flink prijzen gaan vergelijken en bepalen waar we onze producten vandaan gaan halen en welke precies, wordt nog ff flink aanpoten voor de openening van de winkel!

Maar mucho trabajo, wordt donderdag alweer beloond met een dik lang weekend El Paredon! Wat is het leven toch mooi :)

Entonces, hasta luego y mientras disfrutas sus vidas!

xxx Marieke

• 08 Mei 2006 - 05:38

Lettie:

Ha marieke,
    Wij zijn al weer weg, dus ons spaans is niet meer zo goed. Wat staat er nu in die laatste regel?
    In ieder geval leuk om te lezen over het weekend en alle vorderingen op je stage. Werk ze!
    xxx Moederz

• 09 Mei 2006 - 14:19

Nomar:

had je me nie verteld wat je allemaal had gedaan
    maar uhh ben weert aangekomen weeg nu 72kg maar spreek je laterzz wel
    xxx je mannetje

• 10 Mei 2006 - 07:38

Code International:

Heey Marieke,
    Zo te horen heb je het nog prima naar je zin! Hier is ook alles prima, al een week (!!!) mooi weer en guess what.. We hebben inmiddels alweer op het balkon kunnen lunchen!!! :D Joehoe! Volgende wk hopelijk uitslag van Xplore, ook voor guatemala. We houden je op de hoogte.. Heel veel groetjes van iedereen hier!

• 10 Mei 2006 - 19:52

Marcel Tiebax:

Buenas noches Marieke.
    Por favor hier een kort stukje van mij.
    Ik lees met aandacht en bewondering jou mooie belevingen,heel leuk en boeiend.

Gracias, hasta luego,liefs en de groeten van Marcel en natuurlijk ook van Liesette.

PS Als je met vakantie gaat geniet er maar van,op het la playa bijvoorbeeld.

• 11 Mei 2006 - 12:17

Petra:

Hoi meisje,

You go girl, oud Hollandse spelen zoals koekhappen te introduceren!! Ben benieuwd hoe ze het zullen vinden, koek hoog van een touwtje moeten eten met je handen op je rug, wordt vast lachen :)

Maar ga zo door met je goede werk. Ik lees wel weer wanneer de winkel nou echt open gaat en hoe het allemaal weer verder verloopt.

Veel liefs uit het inmiddels zonnige Nederland!

X Petra

• 14 Mei 2006 - 17:41

Lettie:

Ha marieke,
    Oma heeft een berichtje getypt, maar dat kwam op je vorige bericht terecht, volop aan de slag.
    In Wilgenhof kun je ook computerles krijgen, ik zal oma je emailadres meegeven, dan kan ze misschien naar jou mailen.
    liefs, moederz xxx

• 16 Mei 2006 - 17:05

Nomar:

jua sommige mensen hebben het gewoon beter lekker heel weeknd chillen en ontspannen maarja kunnen het nie allemaal zo goed hebben hop dat je schema wel op schema blijft ik hoor het wel laterzz xxx