TIS FEEST!!!!! - Reisverslag uit Belmopan, Belize van Marieke Cornelissen - WaarBenJij.nu TIS FEEST!!!!! - Reisverslag uit Belmopan, Belize van Marieke Cornelissen - WaarBenJij.nu

TIS FEEST!!!!!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marieke

12 Juli 2006 | Belize, Belmopan

Jazeker!! Het is FEEEEEEEST! Dat is ons nieuwe motto hier in guatemala en inmiddels ook in Belize. We zeggen het echt vaak per dag, het maakt allemaal niet uit want het is tenslotte FEEST! Op onze rondreis hebben inmiddels ook al een hoop andere buitenlandse reizigers, gidsen en hoteleigenaren dit korte maar zeer krachtige zinnetje onder de knie :) Nee, wij vermaken ons wel!

De reis begon met 2 daagjes wachten op Ramon in El Paredon. Vervolgens was Ramon er wel, maar zijn baggage nog niet. Dus eerst ff Antigua verkennen. Ik voel me echt een reisgids! En een vertaler ook! Maar dat is ook wel leuk, ik erger me er helemaal niet aan. Kan eerder trots zijn op mezelf dat ik ' het allemaal zo goed weet' :P

We zijn nu via El Retiro in Lanquin, doorgereist naar Rio dulce, Livingston en vervolgens met de boot naar waar we nu zijn: Belize. Voor mij was tot nu toe alles in Guatemala dubbel, Maar met andere mensen en ook ander weer. Bijvoorbeeld de rivier bij Semuc champey was dfit keer veeeeeel rustiger en hartstikke mooi groen en blauw. Ik ben zelfs van die dikke brug afgesprongen, Bibi en Petra kunnen dat vast niet geloven, want als je dat deed toen wij er waren zou je echt dood zijn geweest!
Vervolgens naar Tijax (www.tijax.com). Daar hebben we horsebackriding gedaan. Dwars door de rubberplantages en de rimboe heen, was wel vet. Hop paardje hop en dan gingie dr vandoor, jaaaa we waren geboren ruiters!
De Tijax zelf was een beetje overstroomd, ze hadden extra loopbriggetjes moeten maken enzo. Het was een groot moeras. Helaas deed de jacuzzi het ook pas 1 minuut voordat we moesten gaan. Maar: TIS FEEST dus het maakte niet uit.
Tis nu nog steeds feest hier in Belize, ik hoop alleen dat de zon wat meer doorkomt, zodat we echt op het strand kunnen gaan liggen. Niet dat het koud is, wel winderig dus je gaat niet zo makkelijk op het strand zitten ofzo. Morgen reizen we door naar het noorden. Eerst Belize city om Alfreds pasje op te halen. Die had de automaat in Punta Gorda ingeslikt... :S De bank stuurt hem op naar the city en als het goed is is hij daar dan uiterlijk vrijdag... Zo niet, blokkeren en doorreizen! Tis tenslotte: FEEST!
We gaan dan waarschijnlijk snorkelen en misschien als het niet TE duur is naar het ' zwarte gat' ziet er in de reisgidsen echt SUPERVET uit. dus ben benieuwd. Vervolgens door naar Tikal, ben benieuwd na 2 jaar!
Daarna zal ik wel weer ns een weblogberichtje plaatsen en hopelijk fotoos!!!

Tot de volgende keer dus maar weer!

xxx marieke

• 12 Juli 2006 - 19:49

Bibi:

BEN JIJ VAN DIE BRUG GESPRONGEN!! Echt wat wazig is dat! De vorige keer zou dat inderdaad echt zelfmoord zijn, maar goed het verschil door het weer schijnt echt super groot te zijn, maar goed, toch stoer! Dat banden over de rivier avontuur was wel vet he!? Nu iets meer tranquilo maar toch gaaf. (in ieder geval geen verdronken petra's dit keer :)) Haha die tijax hotel is echt te mega gaaf, (lekker eten met pesto saus :)) maar wel vervelend dat die jacuzzis het niet deden want die waren ook relaxt, echt wel vet om te horen dat jullie daar ook zijn geweest! Het is feest!! Cool motto, maar dat is het daar eigenlijk ook VAAK! Pero sabes lo que Wilson dice, lo que es muy importante: No chupes mucho! (si no, despues estas la chica sin pantalon nr. 2) Veel plezier nog in belize en daarna in tikal etc.

Saludas de p*tita nr. 3
    (y tambien de nr. 2 aunque ella no esta porque esta en un hotel con Rick para unas dias)

• 13 Juli 2006 - 20:59

Inge:

hoi daar met z'n allen! geniet van jullie vakantie en tot snel!

groetjes inge

• 15 Juli 2006 - 07:50

Petra:

Hola cashew,

Echt super vet om dit allemaal te lezen. Het is dat wij de ovenschotel hebben in Nederland anders zouden we wel heel jaloers zijn!!!!! hahaha.
    Lekker chupe, dronken worden en vervolgens belachelijke filmpjes maken waar je niks op ziet!! (ik weet het,ze zijn leuk ook al heb je alleen geluid!! hahaha)

Het is hier allemaal heel erg wennen in Nederland. Alles is zo normaal en daardoor vreemd voor mij, heel gek.

Geniet nog van je tijd in Guatemala samen met Ramon, blijf lekker chupe, feesten en je vakantie kan niet meer stuk!!!

Liefs Petra

• 15 Juli 2006 - 21:49

Lettie:

Hola chica,
    Gelukkig zijn jullie na alle vertragingen toch op weg.
    Is alles goed gekomen met Ramon zijn bagage?
    We hebben inmiddels je kaartje ook ontvangen.
    Veel plezier met zijn allen,
    Liefs, lettie

• 17 Juli 2006 - 12:48

Esther:

heeyyy chica
    el retiro in lanquin, echt super, mis al die leuke plekjes in het mooie guate wel. hey ben vertrokken uit antigua zonder dat ik het mailadres van bibi/ petra heb, kun je dat ff aan me doorsturen (of, als ze dit zelf lezen: mail me ff!!!! wil wel even kletsen en krijg nog heel veel fotos van je, bibi!!!) hej chica superfijne tijd verder nog, echt tof dat ik zo ineens je site tegenkwam, ik blijf je verder volgen!! doe de groetjes aan mooi midden-amerika van mij!
    besos, esther

• 17 Juli 2006 - 12:49

Esther:

tsjah, beetje blond zo nu en dan, zal mn mailadres dr ff bijzetten:
    van_der_zwaanesther@hotmail.com
    liefs, esther