Ja en dan ben je weer thuis. - Reisverslag uit Veldhoven, Nederland van Marieke Cornelissen - WaarBenJij.nu Ja en dan ben je weer thuis. - Reisverslag uit Veldhoven, Nederland van Marieke Cornelissen - WaarBenJij.nu

Ja en dan ben je weer thuis.

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marieke

15 Augustus 2006 | Nederland, Veldhoven

Precies zoals de titel, zo voel ik me zo nu en dan. Want beste mensen, ik ben weer thuis! Het is soms heel leuk om er weer te zijn en je ogen uit te kijken naar de ouwe vertrouwde omgeving en vrienden en familie weer te onmoeten, maar het is net zo vaak helemaal niet leuk en veel te lange gedachtes over hoe leuk het wel niet was in Guatemala en hoe erg ik de vrienden en familie (mijn gastgezin en sommige vrienden voelden gewoon aan als familie) daar wel niet mis...

De laatste dagen die ik niet meer op de weblog heb gezet waren nog een groot feest geweest. We zijn vanuit San Cristobal direct doorgereist naar Lago Atitlan in Guatemala. Hier weer naar het vertrouwde Panajachel met het hospidaje El Viajero en het Panarock café. Ook Ramon, Ien, Joost en Alfred moesten aan deze feestvreugde geloven. Inclusief twee Nederlanders uit ons busje vanaf San Cristobal, die met ons gefeest hebben vanaf 4 uur smiddags tot 1 uur snachts! We waren vaste klant en elke dag was er een happy hour. Als wij vroegen is het al happy hour? Dan was het antwoord: Voor jullie wel! En tja dan kun je dus met 7 man jezelf voleten en drinken voor 120 euro, van 16:00 tot 01:00 uur!! Uiteraard ook nog meer gedaan dan alleen feest. We hebben van het meer genoten en zelfs wat rondgespetterd in het koude water (doe mij maar de warme oceaan van 26 graden!) en met een privéboottochtje zijn we nog naar de warmwaterbronnen in het meer gegaan. een aantal rotsen aan de kant waar een ontzettende hitte vanaf komt. Daar kon je dus wel makkelijk rondspetteren en was het water vlak bij de rotsen wel meer dan 45 graden ofzo (lag erg aan het moment of je koude water aanvoer had of niet)

Vervolgens nog wat dagen in Antigua en een overnachting op El Paredon. Dit waren voornamelijk dagen van veeeeel inkopen doen, voor jezelf en voor het thuisfront. Ook nog naar de shoppingmalls in Guatemala city geweest. Dan ben je niet de arme student, maar de rijke westerling! Das wel leuk voor een keertje :)
Dan tot slot natuurlijk een al afscheid nemen. Van de oceaan, de jongens van El Paredon, het surfkamp zelf, de straten van Antigua, het gastgezin, de cafeetjes, de mensen en uiteindelijk van Guatemala...

BAM 24 uur later sta je weer in Nederland!
Wat wel een groot feest was moet ik zeggen. Een warm onthaal in de arrivalshal en vervolgens met een zak paprika wokkels en ieder een blikje bavaria in de auto!

het blijft feest!!!

Bedankt voor het volgen van mijn verhalen en nogmaals ook voor de donaties die wij hebben ontvangen gedurende deze verhalen.
Tot de volgende reis?!

groetjes,
Marieke

  • 15 Augustus 2006 - 10:32

    Nienke:

    Beter laat dan nooit: Welkom thuis.
    Ik snap dat het nog erg wennen is. Helaas zit je zo weer in het Nederlandse ritme. Dat merk ik ook altijd als je langere tijd weg bent geweest. Gelukkig heb je heel veel goede herinneringen en een berg ervaring waar je nog lang op kunt teren.
    Mijn dank nog voor je informatieve weblog. Daardoor had ik zeker het gevoel er een beetje bij betrokken te zijn.
    Ik hoop je gauw 'live' te zien; misschien binnenkort bij Lettie & Ronald.

    Liefs,

    Nienke



  • 17 Augustus 2006 - 20:00

    Cuidado Pappie:

    Op naar het volgende (alweer een ! ) feest.

    Keep On Rocking !

  • 19 September 2006 - 17:55

    Janine:

    Hallo Marieke,
    bedankt voor je reactie via TP! Leuk om je reisverhalen te lezen, leerzaam ook! Aan welk project heb je precies gewerkt, hoe heb je dat geregeld? Ik las dat je in een gastgezin woonde, ging dat via de organisatie? Dat zijn namelijk dingen die ik zelf nog moet regelen... Naast al het anderen, kep eigenlijk alleen de vertrekdatum nog maar vastgezet :D Nou, vast bedankt, Groetjes Janine.

  • 22 September 2006 - 21:36

    Marieke:

    hee janine,
    Ik heb je een uitgebreid antwoord gemaild via TP.

    groetjes,
    Marieke

  • 03 Oktober 2006 - 18:14

    Janine:

    Hallo Marieke! nog bedankt voor je mailtje laatst, heb ik veel aan gehad!! Ik ben absoluut enthausiast over die taalschool, en de projecten.. Het lijkt me wel zinvol als ik contact opneem met Lilian? Dan kan ik een en ander met haar bespreken... Mijn ouders zijn niet erg blij met mijn plannen dus ik moet hen nog een beter beeld geven van hoe alles geregeld is via die school. Kun jij je ervaringen daarmee/over opschrijven? En wat voor reisverzekering heb jij afgesloten, en waar heb jij je vliegticket geregeld, en wat voor?
    Veel vragen... Ik hoop dat je tijd kunt vinden om ze te beantwoorden. Alvast bedankt. Groetjes Janine.

  • 18 Oktober 2006 - 11:09

    Janine:

    Hallo Marieke, zou je mij een emailadres kunnen geven van Lilian? Ik heb namelijk wat vragen die mij bezighouden...
    alvast bedankt! groetjes, Janine

  • 31 Oktober 2006 - 13:34

    Janine:

    hee marieke!! Ik heb gister ene gesprek gehad met mijn ouders, en ze hebben, dankzij jouw mailtjes en die van lilian, besloten dat ik nu zeker naar Guatemala mag!! HOERA!! BEDANKTTTTT!Ik heb mijn tijd wel in moeten korten ivm met mijn nieuwe studie volgend jaar (culturele antropologie in Utrecht) dus ik heb nog tijd nodig om te verhuizen en een kamer te vinden tegen die tijd. Daarom ga ik 'maar' drie maanden. Ik heb alleen nog wel wat vraagjes!!
    -Welke inentingen heb jij gehad?
    -Hoeveel weken heb jij spaanse les gevolgd?
    -Hoeveel geld was jij ongeveer per maand kwijt?
    -En wat hield jouw project precies in? Wat waren je werkzaamheden?

    Alvast bedankt he!! Hoe gaat het met jou verder??

    Groetjesss janine!

  • 22 Januari 2007 - 11:00

    Nathalie :

    Hallo Marieke,
    Ik ga zelf vanaf maart naar Guatemala om vrijwilligerswerk te doen bij Los Ninos. Leuk om alle verhalen te lezen van iemand die daar ook op stage is geweest! Zou ik je verslag misschien mogen lezen en kun jij mij meer vertellen over reistijden binnen Guatemala (zoals; antigua-lago atitlan, tikal, livingston, pacifische oceaan, chemuc champey etc)??? Weet jij ook of die talenschool die ze vanuit los ninos aanraden (zamora academia) goed is of ben je zelf ergens anders geweest? Nou ja, een heleboel vragen iig :P hoop dat je me wat verder kunt helpen!

    Groetjes Nathalie

    (mijn e-mail = nathalie_viskaal@hotmail.com)

  • 22 April 2008 - 14:47

    Hgf:

    gsrdgh

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Veldhoven

Marieke
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 232
Totaal aantal bezoekers 83735

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2015 - 13 September 2015

Oostenrijk, Italie en Frankrijk 2015

08 Mei 2015 - 13 Mei 2015

Istanbul mei 2015

20 November 2014 - 18 December 2014

Nieuw zeeland 2014

29 Juli 2013 - 23 Augustus 2013

Zuid Afrika,Botswana en Zimbabwe 2013

01 Mei 2013 - 05 Mei 2013

Porto 2013

16 Oktober 2012 - 20 Oktober 2012

Malta 2012

15 Juli 2012 - 03 Augustus 2012

Huwelijksreis Singapore en Bali

11 Juli 2011 - 29 Juli 2011

Griekenland 2011

16 Mei 2010 - 12 Juni 2010

Thailand 2010

22 Juni 2009 - 18 Juli 2009

Zuid afrika!

01 Maart 2008 - 01 Augustus 2008

Guatemala 2008

02 Februari 2006 - 01 Augustus 2006

Guatemala 2006

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste/overige reisverslagen

Landen bezocht: