Die Nederlanders ook... - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Marieke Cornelissen - WaarBenJij.nu Die Nederlanders ook... - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Marieke Cornelissen - WaarBenJij.nu

Die Nederlanders ook...

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marieke

28 Februari 2006 | Guatemala, Antigua

Hola!

Echt ongelooflijk zijn die Nederlandertjes weer. We hebben hier dus gewoon Carnaval gevierd! De Nederlandse ambassade en nog wat limburgers hadden dat georganiseerd. Er waren denk ik zo´n 90 man, waarvan 80 nederlanders, compleet met raad van 11 en al! Zaterdag dus ´gefeest´ op zak ns lekker door en anton aus tirol... echt he! Maarja wel grappig dus en dat cafe was afgehuurd en ook helemaal in stijl aangekleed, het was net echt. Die Guatemaltecos kijken! Die snapten het toch niet zo, ze wilden nog altijd de salsa dansen ookal draaiden ze zak ns lekker door :S rare lui... Die leren het nooit.

Maar over het project, we hebben inmiddels het jaarplan van Bendicion de dios binnen en de leraar van Bibi die had een handig programmatje waarmee je kunt vertalen op je computer. Heb dus ff alles overgetypt op mijn laptop en dan met een druk op de knop wordt het in het engels vertaald! Echt heel gaaf is dat. We hebben nu donderdagmiddag ook een afspraak staan dat we voor het eerst mee mogen helpen bij de huiswerkbegeleiding. Daar heb ik echt wel veel zin in!! Ook een proef of ons spaans wel hoog genoeg is nu, maar dat denk ik wel. Ik heb nu het lesboek uit en ik heb morgenmiddag een examen, als ik die haal mag ik aan het tweede boek beginnen. Helaas is dit echter onze laatste week spaanse les, vanaf volgende week moeten we het echt kunnen!

We gaan dan werken aan hoofdzakelijk 3 projecten.
1. La Tienda familiares
2. Hygiene y salud
3. La escuela
De tienda is dus een winkel en de bedoeling daarvan is dus dat het een non-profit winkel wordt voor de gezinnen van Bendicion de dios. Ik vind dit wel een uitdaging, stel je voor dat als wij weggaan die winkel er gewoon is en die gezinnen dus goed goedkoop levensmiddelen enzo kunnen kopen, dat is wel een doel om naartoe te streven. Ook het hygiene project vind ik interessant. De hygiene stelt op dit moment volgens mij heel weinig voor. Vanaf volgende week gaan we er pas echt onderzoek naar doen, ook huisbezoeken enzo, kijken bij de mensen thuis. En vervolgens dus voorlichting geven aan zowel de kinderen als aan de ouders. Tot slot dan nog de school zelf. Er is weinig geregeld (denken wij nu) voor nieuwe vrijwilligers. Wij zitten te denken aan een startpakket waar de nieuwe vrijwilligers zich in kunnen lezen in het project en hoe alles daar werkt en ook een soort draaiboeken maken van activiteiten en Petra en Bibi willen ook graag lesbrieven op gaan stellen enz enz, veeeel ideeen. Bijv. een sportdag organiseren of een maandsluiting of iets dergelijks en daarvan dan ook weer netjes een draaiboek maken zodat andere vrijwilligers het ook kunnen uitvoeren in de toekomst en ooooh teveel ideeen! En daarnaast blijven we ook nog meehelpen met de huiswerkbegeleiding. We zijn er nu allemaal al wel mee bezig, maar vanaf volgende week dus echt pas ECHT, daar heb ik zin in. Volgende week dus meer verhalen over het project. En over het surfcamp trouwens, daar gaan we dit weekend heen. Jaaaaa zo´n contact onderhoud je natuurlijk (ik heb nog een beetje contact gehouden sinds mijn bezoek in 2004 met Adolfo van het surfcamp) en die komt ons vrijdagmiddag ophalen voor een weekendje surfen en relaxen in zijn surfkamp!

Tot volgende week!

xx marieke xx

  • 28 Februari 2006 - 22:28

    Lettie:

    Ha Marieke,
    De printjes van je weblog gaan weer naar de oma's. Ze zullen blij zijn om weer zo'n enthousiast verhaal te lezen.
    Veel plezier de komende dagen, met het project en het surfen en ik zal voor je duimen met je examen.
    Ik zie de mailtjes wel verschijnen.
    xxxMoederz

  • 02 Maart 2006 - 14:30

    Inny, Moeder Van Bibi:

    Hoi Marieke, Het klinkt allemaal erg enthousiast. Leuk dat surven, geniet ervan. Succes volgende week. groetjes

  • 03 Maart 2006 - 20:40

    Michelle (lemi):

    Heej vet kapsel, willik ook wel!!! haha leuk datje veel fun hebt daar veel surfplezierrr! keep up the good work enjoy
    xx

  • 06 Maart 2006 - 13:09

    Nienke:

    Hoi Marieke,

    Ik zal achter het e-mail adres van Henri Valle aangaan. Donderdag zie ik de collega die hem kent.
    Fijn dat jij ook "van alles houdt" zoals op het CD'tje. Ik moest daar ook gigantisch om lachen, maar het is echt vanuit het hart!

    Geniet ze en werk ze.

    Nienke

  • 07 Maart 2006 - 11:07

    Petra:

    Ha die Marieke,

    Goh, als ik geweten had dat je daar ook carnaval ging vieren had je wel een pak kunnen lenen. Gezellig als kip of lieveheersbeest rondlopen daar.... in een veel te warm pak in een toch al warm land. Misschien toch niet zo een goed idee :s
    Maar ja, als je maar lol gehad hebt.
    Wist trouwens ook niet dat jij kon surfen! Of wordt dat meer op het stand in de zon liggen ;) ?

    Nou iig nog veel succes met je stage en het spaan leren.

    Groetjes Petra Willems

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Guatemala, Antigua

Marieke
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 83960

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2015 - 13 September 2015

Oostenrijk, Italie en Frankrijk 2015

08 Mei 2015 - 13 Mei 2015

Istanbul mei 2015

20 November 2014 - 18 December 2014

Nieuw zeeland 2014

29 Juli 2013 - 23 Augustus 2013

Zuid Afrika,Botswana en Zimbabwe 2013

01 Mei 2013 - 05 Mei 2013

Porto 2013

16 Oktober 2012 - 20 Oktober 2012

Malta 2012

15 Juli 2012 - 03 Augustus 2012

Huwelijksreis Singapore en Bali

11 Juli 2011 - 29 Juli 2011

Griekenland 2011

16 Mei 2010 - 12 Juni 2010

Thailand 2010

22 Juni 2009 - 18 Juli 2009

Zuid afrika!

01 Maart 2008 - 01 Augustus 2008

Guatemala 2008

02 Februari 2006 - 01 Augustus 2006

Guatemala 2006

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste/overige reisverslagen

Landen bezocht: