Kort antwoord - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Marieke Cornelissen - WaarBenJij.nu Kort antwoord - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Marieke Cornelissen - WaarBenJij.nu

Kort antwoord

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marieke

03 Juni 2006 | Guatemala, Antigua

Dag lieve mensen,

Hier even snel een reactie op alle reacties die ik op min vorige bericht heb gehad. Heb namelijk vooral veel reacties gehad op de fotoos. Dat is wat ik in een van mijn eerste berichtjes bedoelde, toen ik voor het eerst zo´n huisje had bezocht. Het is echt ongelooflijk hoe die mensen daar wonen, je kunt je dat haast niet voorstellen. Als ik die mensen bezoek dan kijk ik om me heen en ze hebben gewoon bijna niets. Naderhand denk je dan van ja ik zie dat nu even 10 minuutjes en dan ben ik weer weg, maar die mensen die wonen daar gewoon. En die liggen ´s avonds ECHT op de grond te slapen en de kinderen in een bed dat bijna instort of op de tafel... Daar sta ik pas savonds als ik zelf warm in mijn prive kamer lig bij stil. Al helemaal als het keihard regent. Het regenseizoen is hier inmiddels begonnen en het regent regelmatig. Het regent dan nie zoals in Nederland, maar het regent dan gewoon ongeveer een uurtje, maar dan wel KEIHARD! Dan wil je niet denken aan die mensen die in hun hutje zitten en niet eens een vloer hebben, behalve van zand dan en gaten in het dak van golfplaten. A la gran p·t·! denk je dan (een uitspraak van hier). Maarja genoeg hierover. Het is zo mooi als je die kinderen dan op het schooltje ziet bij Bendicion de dios. Gewassen kleren aan, haartjes op een staart en HARTSTIKKE VROLIJK! Vooral voor dat laatste heb ik zo´n bewondering. Zeker van sommige kinderen waarvan ik de situatie beter ken en gewoon weet dat ze het thuis moeilijk hebben. RESPECT!
Tot slot dan ook mijn bankrekeningnummer:
153666641 op naam van Marieke Cornelissen te Veldhoven. Mochten er mensen zijn die na mijn verhalen deze kinderen en gezinnen willen helpen dan is alle hulp van harte welkom. Ik kan hier op internet RABO internetbankieren en dus kijken als er iets gestort is. Ik zal dit dan rechtstreeks hier in Guatemala pinnen en voor de volle 100% besteden aan de mensen die het heel hard nodig hebben.

Bij voorbaat hartelijk dank, ook nogmaals voor alle donaties die we al ontvangen hebben. Tot slot zou ik nog willen melden dat mijn vriend en twee vrienden in juli hierheen komen. Zij mogen belachelijk veel bagage meenemen en daarom zamelt mijn moeder ook kinderkleding en handdoeken in. Zij kunnen dit dan met hun bagage meenemen, dus voor degenen die hier nog een bijdrage voor hebben die kunnen bij mijn moeder terecht.

Dankjewel allemaal en tot snel, met verhalen van mijn belevenissen en het reisje met de kinderen naar El Paredon!!

Adios
groetjes,
Marieke

  • 04 Juni 2006 - 09:54

    Inge:

    Hoi Marieke,

    Ik heb inmiddels heel wat kleding meegegeven, dus dat zal je snel ontvangen. Niet alles kon mee, dus de rest komt wel als Ramon gaat. Nog veel succes met het laatste stukje van het project!!!

    Liefs Inge

  • 04 Juni 2006 - 09:59

    Rieky Vennix:

    Hallo Marieke
    Ik was nog niet eerder op de site en heb even rondgekeken en ben erg onder de indruk.We wisten natuurlijk wel dat het daar slecht was maar nu je dit ziet en leest is het toch anders.Ik neem mijn petje voor jullie af .ik moet dit even laten inwerken en dan laat ik wel weer wat van mij horen.
    Groetjes Rieky

  • 04 Juni 2006 - 17:50

    Ruud:

    Hoi Marieke,

    Ja, we hebben het hier kei luxe. Ik heb echter dikwijls het idee, dat sommigen (helaas teveel!!) niet beseffen hoe goed ze het hebben. Loop maar eens op een zaterdag door de stad; tassen vol en een gezicht dat op half elf staat.
    Voor veel mensen betekent luxe alleen maar meer en staan niet meer stil bij wat ze al hebben.
    Ik geloof stellig: rijkdom drijft mensen sociaal gezien uiteen en leidt in veel gevallen tot (onterechte) onvrede.

    Ik heb geen kleding naar je opgestuurd, maar wel wat overgemaakt. Alleen t-shirts zijn zo saai!!!!!!

    Heel veel sukses en ook plezier nog verder en alvast welkom terug.

    Ruud

  • 04 Juni 2006 - 21:48

    Ramon:

    ja kleintje je bent weer goed bezig veel plezier dinsdag in el parradon en spreek je snel wel weer veel plezier xxx

  • 04 Juni 2006 - 22:53

    Die Muti:

    Ik hoop dat Ramon, Ineke, Alfred zelf niet teveel bagage meenemen, want ik hoop dat er grote stapels kinderkleding aangeleverd worden. Dan is er weer een eerste basis voor de volgende kleding-uitdeel-actie bij Bendicion de Dios.
    (Waar blijven touwens de foto's bij dit bericht ????)
    Pas goed op je kindjes als jullie in El Paredon zijn. Goede reis, veel plezier en doe iedereen daar de groeten van Lettita en Pappie Cuidado

  • 06 Juni 2006 - 10:21

    Nienke:

    Hoi, hoi,

    Een nieuwe donatie komt eraan. Doe er iets moois mee! Ik zal ook nog kijken wat ik bij Lettie kan brengen, zodat Ramon wat extra te sjouwen heeft.
    Ik ben heel benieuwd hoe de kids het uitstapje naar naar zee gevonden hebben.
    Nog veel werkzin voor deze laatste weken en dan heb je je vakantie wel verdiend.

    Liefs,

    Nienke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Guatemala, Antigua

Marieke
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 83695

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2015 - 13 September 2015

Oostenrijk, Italie en Frankrijk 2015

08 Mei 2015 - 13 Mei 2015

Istanbul mei 2015

20 November 2014 - 18 December 2014

Nieuw zeeland 2014

29 Juli 2013 - 23 Augustus 2013

Zuid Afrika,Botswana en Zimbabwe 2013

01 Mei 2013 - 05 Mei 2013

Porto 2013

16 Oktober 2012 - 20 Oktober 2012

Malta 2012

15 Juli 2012 - 03 Augustus 2012

Huwelijksreis Singapore en Bali

11 Juli 2011 - 29 Juli 2011

Griekenland 2011

16 Mei 2010 - 12 Juni 2010

Thailand 2010

22 Juni 2009 - 18 Juli 2009

Zuid afrika!

01 Maart 2008 - 01 Augustus 2008

Guatemala 2008

02 Februari 2006 - 01 Augustus 2006

Guatemala 2006

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste/overige reisverslagen

Landen bezocht: