Een weekendje relaxen... - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Marieke Cornelissen - WaarBenJij.nu Een weekendje relaxen... - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Marieke Cornelissen - WaarBenJij.nu

Een weekendje relaxen...

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marieke

08 Maart 2006 | Guatemala, Antigua

Inmiddels zijn we dan echt begonnen. Dat klinkt net alsof we de afgelopen maand niks uitgevoerd hebben, maar dat is niet het geval. Elke dag de spaanse lessen 4 uur lang en daarna ook nog verwerken wat je geleerd hebt in de lessen is niet niks + dan ook nog eens orienteren op het project, zodat wanneer we echt zouden starten op de school in Alotenango we al meteen aan de slag zouden kunnen. En nu zijn we dus ook inderdaad meteen aan de slag. Ik moet zeggen, we hebben het echt getroffen. Die directeur is echt geweldig, heb ik denk ik al wel eerder gezegd. Die man houd gewoon overal een oogje in het zeil en barst gewoon van de energie die hij met gemak weet over te dragen op andere mensen zoals mij. Hij kent echt ALLE kinderen van Bendicion de dios inclusief hun ouders en de rest van het gezin en de situatie waarin ze verkeren, echt niet normaal.
We hebben veel met hem overlegd en dat doen we nu nog steeds. hij helpt ons echt en wij zijn nu echt 'zijn helpers'. De chicas holandesas! (zoals Maria van ons gastgezin ons vaak noemt)
Oja nog even voor de geinteresseerden: mijn examen vorige week voor spaans ging echt goed. Nouja op het moment zelf was het echt moeilijk, maar ik kreeg het terug en ik had 86% goed, dus echt super! Jaaaa ik spreek onderhand een aardig woordje spaans, hoewel ik dat nog moet leren zeggen tegen mezelf, want er zijn hier zoveel mensen die 10x beter spaans spreken, maargoed. Ik was wel ff trots op mezelf met zo'n resultaat!
We werken nu dus volle dagen in Alotenango en soms gaan we smiddags naar huis om op onze laptops te werken en plannen uit te schrijven en dingen voor school te maken. Echt een mooi kantoor hebben we trouwens, een tafeltje buiten met uitzicht op twee vulkanen, waarvan 1 elke dag actief is en dan zie je zo'n rookwalk ineens eruit komen echt gaaf, dat heb je in NL niet! Ik ben ook heel blij met onze projecten. De Tienda, de huiswerkbegeleiding en vooral ook het hygiene project. We gaan dit waarschijnlijk uitbreiden naar een 'escuela de mama's' oftewel een school voor de moeders van Bendicion de dios. Ze kunnen daar dan verschillende dingen leren, waaronder dus hygiene en dat doen wij dan. Ook wil Julio, de directeur, graag werken aan het verbeteren van de huizen van gezinnen. En ik begrijp waarom! We hebben nu enkele huisbezoeken afgelegd en dat grijpt je echt wel aan. Die huizen zijn echte krotten. Een familie woont bijv. gewoon in een kamertje met muren van golfplaten en bamboestokken, het stelt echt niks voor maar die mensen hebben gewoon niet meer. Ik stond daar in die kamer en die vrouw verteld gewoon doodleuk dat zij en haar man op een zeiltje op de grond slapen, 2 kinderen slapen in een bed dat bijna in elkaar stort van ellende en een kind slaapt op een tafeltje. Ik weet niet, maar als je het met eigen ogen ziet dan denk je echt shit.... Maargoed nog meer reden om de handen flink uit de mouwen te steken!

Even nog iets heel anders. De 'harde werkers' relaxen natuurlijk ook flink. Dat kan ook niet anders in zo'n mooi land als Guatemala, en met een kennis (inmiddels vriend) die eigenaar is van een surfkamp. Echt het afgelopen weekend was heeeeel relaxed! Ik heb leren slapen in een hangmat, best moeilijk maar ik heb de test doorstaan, want ik had de volgende dag geen rugpijn. Als je het verkeerd doet dan heb je de volgende dag last van je rug. Maar echt heel leuk gehad dus. Ook een nacht op het strand geslapen, kampvuur gemaakt, boottocht langs de mangrovebossen gemaakt, heel gaaf. Ik ga er zeker nog eens terug!

Nu ga ik weer terug naar huis, het is gewoon stagedag!

  • 09 Maart 2006 - 23:09

    Keep On Rocking:

    Vet cool jonge.
    Werk ze, en tot over 3 weken.

    Doei.

  • 13 Maart 2006 - 20:53

    Wilma Vissers:

    Hoi Marieke,
    Ik lees iedere keer met plezier over je verhalen in Guatemala. Ik begrijp wel dat je er erg goed werk verricht.Leuk dat je het zo naar je zin hebt. Uit de verhalen begrijp ik dat de mensen echt niet veel hebben. Wat zijn wij in Nederland dan toch materialistisch.
    Ik blijf je verhalen volgen.
    Groetjes Wilma Vissers(collega van Lettie).

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Guatemala, Antigua

Marieke
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 83689

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2015 - 13 September 2015

Oostenrijk, Italie en Frankrijk 2015

08 Mei 2015 - 13 Mei 2015

Istanbul mei 2015

20 November 2014 - 18 December 2014

Nieuw zeeland 2014

29 Juli 2013 - 23 Augustus 2013

Zuid Afrika,Botswana en Zimbabwe 2013

01 Mei 2013 - 05 Mei 2013

Porto 2013

16 Oktober 2012 - 20 Oktober 2012

Malta 2012

15 Juli 2012 - 03 Augustus 2012

Huwelijksreis Singapore en Bali

11 Juli 2011 - 29 Juli 2011

Griekenland 2011

16 Mei 2010 - 12 Juni 2010

Thailand 2010

22 Juni 2009 - 18 Juli 2009

Zuid afrika!

01 Maart 2008 - 01 Augustus 2008

Guatemala 2008

02 Februari 2006 - 01 Augustus 2006

Guatemala 2006

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste/overige reisverslagen

Landen bezocht: