We zijn er! - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Marieke Cornelissen - WaarBenJij.nu We zijn er! - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Marieke Cornelissen - WaarBenJij.nu

We zijn er!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marieke

03 Februari 2006 | Guatemala, Antigua

JAAAAAAAAA daar ben ik dan. Vanuit Guatemala in een internetcafe. Op mijn eigen laptop nog wel met wireless internet. Niet duur, een euro voor een uurtje internet. Dus ik zal proberen hier regelmatig wat op de weblog te zetten.

Sowieso al bedankt voor de smsjes, mailtjes en reacties op deze weblog! Vind het nu al leuk! Het is hier trouwens sowieso leuk. We hebben een hele goede reis gehad. Eerst naar Madrid en toen vrijwel direct door rechtstreeks naar Guatemala!!! Geen irritante stop in Miami of iets dergelijks.. gewoon HOPPAA naar Guate! Daar aangekomen gelijk de airportpick-up naar ons gastgezin. Kei leuk huisje en we hebben ieder onze eigen kamer. Ik heb de grootste kamer en ik kan mijn spullen dus royaal uitstallen, Bibi en Petra hebben een iets kleinere kamer, maar die hebben een prive- badkamertje samen tussen hun kamers. Supervet dus!
Het gezin is ook echt lief! Marco is ook spaans leraar op een andere talenschool, dus met hem kun je goed praten. Hij praat met handen en voeten zeg maar. Dus we kunnen behoorlijk uit de voeten.
Hij had ons ook naar de taalschool gebracht vandaag. We hebben een tour gehad door de stad Antigua. Voor mij een feest van herkenning!!! Ben blij dat ik alles nog zo goed weet, ken de weg nog heel goed en weet ook nog heel veel winkels, cafeetjes en bijv. de markt te vinden. Zo'n vette stad. Vader als je komt laat ik je alles zien! Hetzelde natuurlijk voor mijn ouders.
Volgende week beginnen onze lessen spaans. Die zijn die week in de middag. Smorgens hebben ze dan verschillende activiteiten die we kunnen doen zoals de vulkaan beklimmen of naar een ruine dat soort dingen. Maar ik wil dan ook graag naar Alotenango. Daar zit ons project Bendicion de dios. We hebben al met Lilian gesproken op school, zij heeft ons project geregeld. Ze vertelde al dat we komende week naar het project mogen gaan met haar om kennis te maken en ook kennis kunnen maken met Ana en Carla, de vrouwen uit Nederland die daar een Nederlandse stichting hebben en daar nu wonen en werken. Ben benieuwd!

Nou ik ga nog ff fotoos erbij proberen te zetten...

Volgende keer de eerste echte avonturen!!


groetjes,

Marieke

  • 04 Februari 2006 - 00:06

    Moederz:

    Ha marieke,
    Leuk om te lezen dat de eerste kennismaking zo positief is. Ik kan niet wachten tot we over twee maanden naar je toe kunnen komen. Dat worden nog drukke weken als jullie 's ochtends dingen gaan doen en 's middags naar school gaan. Geniet ervan.
    Ik zie de verhalen wel verschijnen.
    xxx Moederz

  • 04 Februari 2006 - 16:33

    Petra:

    Hoi meisje,

    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen. Wel spannend zo, alle eerste indrukken. Wel fijn dan, dat je toch al eens geweest bent. Weet je iig een beetje de weg, enzo. Ben benieuwd wat jullie allemaal gaan doen en gaan meemaken. Ik zal je weblog goed in de gaten houden!
    Nou, heel veel succes en plezier daarzo.

    Groetjes Petra

  • 04 Februari 2006 - 17:47

    Inge:

    Hoi Marieke,

    Leuk om te lezen dat je goed bent aangekomen en dat je tevreden bent met je kamer.
    Veel plezier met school en je kennismaking met de mensen daar.
    Ik zal morgen (zondag) skype installeren.
    liefs Inge

  • 06 Februari 2006 - 08:46

    Irene:

    Hoi Marieke,
    fijn om te lezen dat alles zo goed is gegaan. Ik wens je veel plezier en ik lees het wel weer...
    Groetjes,
    Irene xxx

  • 06 Februari 2006 - 20:47

    Kim:

    ey Bibi!
    Fijn dat je goed bent aangekomen!
    Voor mij zit het er alweer bijna op en ik ben dan ook erg benieuwd naar jouw verhalen!
    Geniet ervan, want voor je het weet is het voorbij!
    Kus Kim

  • 06 Februari 2006 - 20:52

    Kim:

    Sorry MARIEKE dat ik de verkeerde naam boven het vorige bericht had gezet!
    Maar mijn tijd is bijna op dus alles moest heel snel!

    Veel succes en plezier!

    Kus

  • 06 Februari 2006 - 22:10

    NOMAR:

    hee kleintje alles goed
    denk het wel he mis je wel een beetje spreek je hopelijk snel weer comp staat aan spreek je laterzz

  • 08 Februari 2006 - 12:30

    Henriette Vereijken Sdtadsdeelkantoor Woensel-zuid:

    Hallo meiden,
    ik had de site nog niet gezien, ziet er heel mooi uit! Leuk dat jullie 't nu al zo na je zin hebben en dat 't allemaal zo gesmeerd loopt. In ieder geval alvast veel succes en veel plezier verder. We blijven jullie volgen.
    groetjes henriette

  • 08 Februari 2006 - 13:10

    Marianne, Marc En Renske:

    Hallo marieke!
    fijn dat alles zo goed gelopen is. Marc, Renske en ik volgen waar je zit en wat jullie gaan doen.
    In ieder geval wensen wij je een fantastische tijd toe! groetjes M, M &R

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Guatemala, Antigua

Marieke
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 83670

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2015 - 13 September 2015

Oostenrijk, Italie en Frankrijk 2015

08 Mei 2015 - 13 Mei 2015

Istanbul mei 2015

20 November 2014 - 18 December 2014

Nieuw zeeland 2014

29 Juli 2013 - 23 Augustus 2013

Zuid Afrika,Botswana en Zimbabwe 2013

01 Mei 2013 - 05 Mei 2013

Porto 2013

16 Oktober 2012 - 20 Oktober 2012

Malta 2012

15 Juli 2012 - 03 Augustus 2012

Huwelijksreis Singapore en Bali

11 Juli 2011 - 29 Juli 2011

Griekenland 2011

16 Mei 2010 - 12 Juni 2010

Thailand 2010

22 Juni 2009 - 18 Juli 2009

Zuid afrika!

01 Maart 2008 - 01 Augustus 2008

Guatemala 2008

02 Februari 2006 - 01 Augustus 2006

Guatemala 2006

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste/overige reisverslagen

Landen bezocht: