Van land naar land, een groot feest! - Reisverslag uit San Cristóbal de las Casas, Mexico van Marieke Cornelissen - WaarBenJij.nu Van land naar land, een groot feest! - Reisverslag uit San Cristóbal de las Casas, Mexico van Marieke Cornelissen - WaarBenJij.nu

Van land naar land, een groot feest!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marieke

20 Juli 2006 | Mexico, San Cristóbal de las Casas

Dag lieve allemaal!

Al weer even geleden dat ik wat geplaatst heb, maar dat is alleen maar positief, het betekend dat ik het te druk heb met andere leukere dingen dan achter het internet zitten :) De reden nu inderdaad was dat het regende, tropisch buitje, dat ik ff een internetcafeetje inschoot om maar weer eens wat van me te laten horen!
We zijn vanuit Livingstone met een boot overgestoken naar Belize en zijn daar naar twee plaatsen gereist. Eerst naar Placencia, wat opzich wel een aardig badplaatsje was, we hadden alleen nogal pech met het weer. Veel bewolking en ook wat regen, niet het allerbeste voor een palmbomenstrandje... Vervolgens hadden we meer geluk op het backpackers Island Caye Caulker. Prachtig weer en we zijn met een zeilboot een dagje de zee opgegaan voor een snorkeltour. Wel vet, had nog nooit gesnorkeld maar het ging prima! Voor een eerste keer heel mooi, wel vette vissen gezien en koraal enzo. Ook had onze begeleider een haai (nog best een flinke) weten vastgrijpen en die konden we toen aaien, echt wat een wazige huid hebben die beesten! Superhard!
Vervolgens weer door naar Guatemala, naar Flores. ff uitgepuft in dat stadje en de volgende dag naar Tikal! Echt, ik was er twee jaar geleden al geweest maar dat park en die tempels die doen me wat. We hebben ook veel beesten gezien (aapjes enzo) en ook een aantal Tucans!
Toen gingen we door naar Mexico, naar de topattractie Palenque! Dat was een beetje teveel van het goede, nog meer tempels!! Wel mooi ofzo, maar dit park vond ik persoonlijk een beetje overdreven opgezet, echt massatourisme niet normaal. Maar toch mooi, dat wel. Het stadje zelf was ook wel aardig en we hebben er echt SUPERLEKKER gegeten, ook belangrijk! :)
Vanuit de Ruines ging onze tour door naar twee watervallen. Eerst een kleintje om in de stemming te raken, daarna enorme watervallen, ofjah VEEL, maar wederom pech met het weer. Het was net als bij Semuc Champey. Als het regent is het water heel smerig van kleur en dan is alles gelijk veel minder mooi. We zagen naderhand ansichtkaarten van hoe blauw het normaal is, ECHT MOOI, maarja helaas... MAAR: TIS FEEST! Nu zitten we in San Cristobal de las Casas. Een leuk koloniaal stadje volgens de Lonely Planet en dat is het zeker. We hebben een lekker luxe hotel uitgezocht, waar we niet teveel voor betalen, met zwembad en echt een luxe restaurant met live muziek enzo, dus dat alleen al is al goed. Nu nog het weer, maar de regen is al weg zie ik en de zon begint zelfs al door te breken. Ik zal de stad eens gaan verkennen en dan kom ik over een paar dagen wel weer online om er verslag van te doen! (en met fotoos als het kan!)

tot snel! nog minder dan twee weken en ik ben al weer thuis!!! iiiiieeeehhh!!! nouja, in elk geval schijnt de zon in Nederland! :P
Ik ben jaloers!! whaha


groetjes,

xx marieke

  • 21 Juli 2006 - 12:13

    Ruud Sempel:

    Ha die Marieke,

    Je mag best wat zonnestralen van hier hebben, want het is bloedheet. Schijnt dat het vandaag in Parijs 42 graden gaat worden, maar dat is gelukkig niet hier.
    Ik wist niet dat van der Valk bij jullie zo goed vertegenwoordigd was!!!!!

    Nog een kei fijne feesttijd,


    Ruud

  • 22 Juli 2006 - 19:04

    Lettie:

    Hola Chica,
    Ik weet niet wat er gaande is, ik heb al twee keer iets getypt en steeds staat het er niet op.
    Vanmiddag hadden we ook een buitje, maar inmiddels is het weer warm. Hoop dat er nog wat warmte over is als je thuis komt, want wat zijn jullie zielig met al die regen!!!!!!!!! Maar tis feest, dus ik heb geen medelijden.
    Nog 1 1/2 week en dan staan we op Schiphol.
    Ik kan niet wachten.
    Veel plezier nog, groetjes aan de rest,
    liefs, lettie

  • 23 Juli 2006 - 10:38

    Inge:

    Hee zusje!

    Eindelijk heb ik ook echt vakantie, ben nu klaar bij severinus en ga zometeen onze spullen pakken om mee te nemen naar Italie. Ben blij voor jullie dat jullie zoveel leuke dingen aan het doen zijn ondanks de regen. Hier is het idd mooi weer, dus kan je nog even genieten als je terug bent.
    Veel plezier nog en tot half augustus!

    Liefs Inge

  • 23 Juli 2006 - 14:09

    Petra:

    Geniet van het FEEST!!!

    hasta pronto
    Petra

  • 23 Juli 2006 - 19:02

    Bibi:

    Es (siempre) una fiesta!!!
    Het blijft een goed motto!
    Doe de groetjes aan onze guatemalteekse vrienden, geniet ervan en tot snel. xxx Bibi

  • 01 Augustus 2006 - 19:13

    Lettie:

    Zo Marieke
    De laatste uurtjes in Guatemala zijn aangebroken. Nog even en je zit weer in het vliegtuig op weg naar huis.
    Goede reis en tot zo!!!
    Liefs Ronald en lettie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mexico, San Cristóbal de las Casas

Marieke
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 83657

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2015 - 13 September 2015

Oostenrijk, Italie en Frankrijk 2015

08 Mei 2015 - 13 Mei 2015

Istanbul mei 2015

20 November 2014 - 18 December 2014

Nieuw zeeland 2014

29 Juli 2013 - 23 Augustus 2013

Zuid Afrika,Botswana en Zimbabwe 2013

01 Mei 2013 - 05 Mei 2013

Porto 2013

16 Oktober 2012 - 20 Oktober 2012

Malta 2012

15 Juli 2012 - 03 Augustus 2012

Huwelijksreis Singapore en Bali

11 Juli 2011 - 29 Juli 2011

Griekenland 2011

16 Mei 2010 - 12 Juni 2010

Thailand 2010

22 Juni 2009 - 18 Juli 2009

Zuid afrika!

01 Maart 2008 - 01 Augustus 2008

Guatemala 2008

02 Februari 2006 - 01 Augustus 2006

Guatemala 2006

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste/overige reisverslagen

Landen bezocht: