Ff een kort berichtje - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Marieke Cornelissen - WaarBenJij.nu Ff een kort berichtje - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Marieke Cornelissen - WaarBenJij.nu

Ff een kort berichtje

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marieke

24 Maart 2006 | Guatemala, Antigua

Dag allemaal,

Hier even een kort berichtje, zondag zal een wat grotere volgen, want dan kan ik ook weer vertellen over El concierto grande, met de Buena Vistas de corazon! Dat is morgenavond, het gaat heel gaaf worden. Het schijnt een enorm 'event' te worden met meerdere bands en vuurwerk en ik weet niet wat, dus ik ben benieuwd!
Hier alles oke. Afgelopen week weer flink kunnen werken aan de verslagen voor school en de projectplannen voor het hygiene project, de winkel en Bibi voor haar creatieve dag komende week. We hebben toestemming om de muur naast het sportveld te beschilderen. Dus daar gaan we komende week mee aan de slag. Eerst een basislaag en dan gaan we er dus verschillende figuren op tapen zoals de Quetzal (landelijke vogel), de vorm van Guatemala enz. Vervolgens gaan alle 276 kinderen vrijdagmiddag hun hand op die muur zetten, IN de figuren. Zodat je dus mooie figuren krijgt gemaakt van handjes, comprenden?
Afgelopen week ook naar Guatemala stad geweest voor de stage. Naar een soort van Makro / Sligro idee. Wel een stuk goedkoper dan hier die depots in Antigua. Julio heeft een vriend die waarschijnlijk wel voor onze winkel op en neer wil rijden naar Guatemala ciudad om de producten in te slaan. Dat zou wel heel relaxed zijn!
Afgelopen weekend trouwens wederom naar El Paredon (het surfkamp) geweest. Echt een heel relaxte plek daar. Mijn verjaardag gevierd :S Ik was helemaal niet jarig! Maar dat is daar de specialiteit. Ze zeiden ineens dat het mijn verjaardag was en ik speelde in het begin helaas mee, kreeg ik een emmer water over mijn hoofd! En die kindjes gingen snwel naar de winkel om vuurwerk te kopen voor mijn verjaardag! Ik voelde me een beetje van neeeeee en zo keek ik ook, maar later durfde ik niet meer te zeggen dat het mijn verjaardag niet was bang voor nog meer water! (officieel gaat het zo: dan maken ze je smorgens vroeg wakker met een plens water en vlak naast je hut steken ze dan knalvuurwerk af, FIJN! Mijn ' verjaardag' was gelukkig s avonds..) Maar door de verjaardag wel helemaal geintegreerd bij de groep. Ik ken de locals nu erg goed, alleen wel moeilijk praten met hun. Echte spaanse sleng daar!

Maargoed,zondag dus meer, en volgende week komen mijn ouders!!!!

gr. xx marieke

• 25 Maart 2006 - 18:10

Aly:

Hallo Marieke
    Vanmorgen spulletjes van Petra en Bibi bij jouw ouders afgegeven. Gelukkig kon je vader mij vertellen dat ik een klein stukje over het fietspad moest lopen om bij jou thuis te komen anders was ik nu waarschijnlijk nog aan het rondjes rijden.
    Wat een gezellige kat hebben jullie. Hij of zij ( ben ik vergeten te vragen ) lag lekker languit te genieten van de warmte van de afwasmachine. Ik wens je heel veel plezier met je ouders volgende week.
    groetjes Aly ( moeder van Petra )

• 24 Mei 2006 - 16:41

Ramon: