Een weekje verder... - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Marieke Cornelissen - WaarBenJij.nu Een weekje verder... - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Marieke Cornelissen - WaarBenJij.nu

Een weekje verder...

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marieke

14 Maart 2006 | Guatemala, Antigua

Weekverslag

Inmiddels zitten we er helemaal in. De werkplanners zijn af en het ziet er erg druk uit, maar wel interessant en leuk om aan te werken. Zo zijn we nu druk bezig met het rond krijgen van het plan voor het hygiëne project, het plan voor de non-profit winkel, het leren kennen van alle kinderen en het brainstormen over de vrijdagmiddagactiviteiten. Bibi zal de eerste vrijdagmiddagactiviteit organiseren. Dit is elke laatste vrijdag van de maand, voor Bibi zal dat dus 31 maart zijn, wat al best snel is. We willen hier een creatieve dag van maken, met veel leerzame spelletjes. De bedoeling is nu dat de kinderen eerst zelf aan de slag gaan met het maken van een spel, dat ze daarna vervolgens kunnen spelen. Bijv. een enorme vloerpuzzel, waarbij elk kind een puzzelstuk kan kleuren, vervolgens hebben ze samen een grote puzzel. Of bijv. het maken van een memoriespel, dat ze daarna nog kunnen gebruiken. Ook zijn we van plan om een muur wat op te vrolijken. We willen daar dan figuren aftapen in bijvoorbeeld de vorm van een bloem of in de vorm van het land Guatemala en dat dan vervolgens de kinderen handafdrukken (met verf) gaan zetten binnen die vorm. Teveel ideeën in elk geval, dus het gaat vast een leuke dag worden!
Op de stage dus alles oké, in de rest van het leven ook. Het bevalt me hier ontzettend in Guatemala. De mensen zijn ook heel vriendelijk en het is gewoon een heel relaxed sfeertje. Hoewel dit perfect klinkt zijn er helaas heus ook mindere kanten aan Guatemala. Het barst bijvoorbeeld van de criminaliteit. Zo nemen we ’s avonds altijd een tuc tuc om naar huis te gaan, ’s avonds over straat lopen durven we niet echt, ook al zijn we met zijn drieën of meer. We hebben inmiddels teveel verhalen gehoord, di je zelf liever niet meemaakt. Er lopen ’s avonds nogal wat zakkenrollers en dronken personen over straat. Vaak gewapend met een mes en soms zelfs een pistool. Een vriendin van ons is zo’n man wel eens tegengekomen. Ze liepen ’s avonds met zijn drieën naar huis en plotseling komt er een vent aan die een pistool tegen je hoofd aan zet.. Het enige wat je hoeft te doen is meewerken en je geld af te geven, dan gaan ze wel weer weg. Maar toch, zoiets maak je liever niet mee! (en je houdt natuurlijk liever zelf je geld!) Iets anders wat mij irriteerd aan Guatemala zijn de mannen. Heeeel anders dan in Nederland zullen we maar zeggen. Erg ONtactisch vooral ook. Ze laten je gewoon overdreven goed weten dat ze je leuk vinden of mooi of weetikveel. Zonder enige reden tegen je aanpraten op straat of in cafees, je nafluiten of roepen, of het toppunt: snel een camera of telefoon met camera pakken en fotoos van je proberen te maken terwijl ze langs je rijden met hun auto :S echt niet normaal. Ook mannen die naar je toekomen en vragen of je met hen op de foto wil... hoezo wanhopig??? Of trouwens nog erger, loop je zo op de stoep en komt er ineens een brommertje aan met twee gasten erop en die grijpen dan snel naar je kont! ECHT, helaas dat mijn spaanse lessen niet om scheldwoorden gingen, het eerste wat dan in je op komt is Nederlands maar dat hadden ze vast ook wel begrepen.
Wat nog meer om te vertellen?? Mijn haartjes zijn geknipt, kost hier 4 euro ongeveer. (zie fotoos)Dat heeft de schoonzus van Maria gedaan. Wel eng voor mij, het voorste gedeelte in laagjes, kei kort! Wat nog meer te vertellen? De Buena Vista de corazon gaat optreden hier 25 maart. Ik ga er zeker heen, mijn kaartje staat al vanaf dag 1 van de verkoop op de lijst :) Ze gaan optreden samen met Garifunas en een lokaal bekend bandje, het gaat vet worden. En het mooie is: het is een benefiet concert en veel van het geld gaat naar stichting Los Ninos, oftewel veel van het geld zal naar Bendicion de dios gaan! Goeie zaak dus! Zo zat ik gister op mijn kantoortje hard aan het werk, komen ze langs bij Bendicion! Ff checken waarvoor ze eigenlijk gaan spelen natuurlijk! (zie foto, ik en de ouwe Cubaanse mannen)

nouja, ik moet er weer vandoor, tot volgende week zou ik zeggen.

adios! xx marieke

  • 15 Maart 2006 - 09:30

    Petra Willems:

    Hoi meisje,

    Je ziet er goed uit op de foto's en dat kortere haar staat je goed! Zo te zien en te lezen heb je het prima naar je zin daar.
    Ook het project klinkt echt super leuk!
    Enne... die hopeloze mannen, tja wat kun je ermee? :s

    Veel plezier bij het optreden van Buena Vista en succes met je stage

    X Petra Willems

  • 15 Maart 2006 - 10:21

    Nienke:

    Hoi Marieke,

    Er zijn hier een aantal mensen heel jaloers op je. Tenminste als het gaat over de "oude mannen" van de Buena Vista. De jongere mannen vallen wat minder in de smaak begrijp ik.
    Hierbij het e-mail adres van Henri Valle
    sahmy71@hotmail.com
    Het is grappig dat nu je zo ver weg zit, ik meer op de hoogte ben van je wel en wee dan wanneer je thuis bent.
    Blijven schrijven dus, ik smul ervan.

  • 15 Maart 2006 - 21:46

    Moeder Van Bibi:

    Leuke foto's Marieke. Volgens mij is er van jouw haar het meeste af.
    Succes met jullie acties.

  • 17 Maart 2006 - 17:11

    Ien:

    Zooo zoontje, dr is echt een GI-GAN-TISCH stuk van je haar af:P Ziet er mooi uit, beter dan dat ik mijn haar had laten knippen door medereizigers:P NOU ZOON veel succes en plezier en tot 1 juli!!! XX

  • 18 Maart 2006 - 15:52

    Lettie:

    Ha lieve schat,
    Van die verhalen over criminaliteit en hopeloze mannen lees ik liever niet, hoor.
    Ik ben benieuwd naar je nieuwe koppie in het echt. Nog 12 nachtjes slapen....
    xxxMoederz.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Guatemala, Antigua

Marieke
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 83694

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2015 - 13 September 2015

Oostenrijk, Italie en Frankrijk 2015

08 Mei 2015 - 13 Mei 2015

Istanbul mei 2015

20 November 2014 - 18 December 2014

Nieuw zeeland 2014

29 Juli 2013 - 23 Augustus 2013

Zuid Afrika,Botswana en Zimbabwe 2013

01 Mei 2013 - 05 Mei 2013

Porto 2013

16 Oktober 2012 - 20 Oktober 2012

Malta 2012

15 Juli 2012 - 03 Augustus 2012

Huwelijksreis Singapore en Bali

11 Juli 2011 - 29 Juli 2011

Griekenland 2011

16 Mei 2010 - 12 Juni 2010

Thailand 2010

22 Juni 2009 - 18 Juli 2009

Zuid afrika!

01 Maart 2008 - 01 Augustus 2008

Guatemala 2008

02 Februari 2006 - 01 Augustus 2006

Guatemala 2006

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste/overige reisverslagen

Landen bezocht: