Dat begint al goed! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Marieke Cornelissen - WaarBenJij.nu Dat begint al goed! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Marieke Cornelissen - WaarBenJij.nu

Dat begint al goed!

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

17 Juli 2012 | Singapore, Singapore

hallo vrienden, kennissen en collega's! ; )

Afscheid nemen was dit keer geen trieste zaak, want we gingen op huwelijksreis! Eerst 2,5 dag Singapore om vervolgens lekker 2 weken te chillen in Bali en dan weer een slotdag in Singapore om ff alle inkopen te doen! :)

Nou, de reis begon goed, we hebben direct kennis gemaakt met 'Singabore' zoals 3opreis Dennis het omschreef: regels regels en nog eens regels en wie niet uit kijkt, gaat de gevangenis in! Daar liepen wij dus direct op het vliegveld tegenaan. Bij een steekproef werd onze bagage bij aankomst gecheckt en we mochten meteen meekomen. Want oei oei, Ronald had een zakmes bij! Na een enorm kruisverhoor (waarom heeft u dit mes, waar heeft u het gekocht, wanneer, van wie, waarom, met welk doel, wat voor werk doet u, wat is uw adres, etc etc!) mochten we na een uur dan toch eindelijk - nadat wel even verteld werd dat mocht Ronald ooit nog eens in Singapore worden aangehouden met een mes op zak, hij direct met de politie mee zou moeten- het vliegveld verlaten, welkom in Singapore!

Gelukkig kwam het vakantiegevoel daarna toch HEEL snel. Wat een geweldig gevoel als je de metro in Little Ïndia uitstapt en je alle geuren, hitte, cultuur en verschillende soorten mensen op je af laat komen!

Vandaag hebben we meteen een lange dag gehad, een hele mooie! Zie bijgevoegde fotos. Allereerst een bezoekje aan DE dierentuin die je niet gemist mag hebben. Was zeker weten een hele mooie dierentuin met als hoogtepunt voor ons: het voeren en aaien van zeekoeien! :P Wie doet ons dat nou na?!
sMiddags zijn we naar de nieuwe Gardens by the bay gegaan, zo nieuw dat het pas een paar maanden open is ofzo. Als je daar geweest bent denk je echt: ze hebben hier echt veel geld! Want sjongejongejonge, het mag wat kosten allemaal! Geen kosten nog moeite worden gespaard om het ene na het andere paradijs aan elkaar te bouwen, zowel de tuinen opzich, als de gebouwen waar de tuinen soms in staan. Echt vet! En alles strak georganiseerd natuurlijk, wat overal weer opnieuw opvalt. Singapore de schoonste stad ter wereld, ik denk het wel ja!

Dit berichtje even voor nu, binnenkort volgen er meer, waarschijnlijk vanuit Bali, het land van de goden waar wij ons als goden zullen kunnen laten behandelen!!! :)

• 17 Juli 2012 - 14:58

Lemi:

Hey lief bruidspaar,

Zo maak je nog eens wat mee!

En dan die zeekoeien, wat een grap!!!!

Hoe groot zijn die beesten?

Nog veel plezier!

X

• 17 Juli 2012 - 18:29

Lettie En Ronald:

Ha vakantiegangers,
    Zo heb je wat te vertellen over je reis, wat een toestand!!!
    We zien dat het warm weer is, hier is het niet meer zo mooi geweest als op jullie bruiloft.
    Geniet met volle teugen van alle geuren en kleuren die jullie tegenkomen.
    xxx

• 17 Juli 2012 - 18:40

Claire & Pete:

Thanks again for the great time. How is married life? Your pictures look like you are having a nice time and we hope Bali is as romantic as they say it is. Take care. Love from Pete and me and Braeden and Andrew!

• 17 Juli 2012 - 20:45

Ydv:

Geniaal die zeekoeien! :) en geen rare dingen uit Bali meenemen, we willen jullie graag terug zien. Xx

• 18 Juli 2012 - 09:23

Nienke:

Zo te horen weer een spannende reis.
    Wij zijn zo zoetjesaan ook aan het pakken.
    Ik kwam er net achter dat we toch een visum nodig hadden, dus dat ook nog snel even geregeld. Ik weet niet zeker of we de mogelijkheid in Australië hebben om zo nu en dan even op Internet te gaan. Anders hoor ik jullie verdere verhalen na de vakantie wel.
    Lekker genieten verder samen!