Geef je camera nooit aan een Swazi!! - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Marieke Cornelissen - WaarBenJij.nu Geef je camera nooit aan een Swazi!! - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Marieke Cornelissen - WaarBenJij.nu

Geef je camera nooit aan een Swazi!!

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

01 Juli 2009 | Zuid-Afrika, Durban

hallo,

Hier bericht vanuit Zuid Afrika!!!!

We zijn nu in Durban, waar we morgen hgeen gaan weet ik niet. Misschien nog richting Lesotho, maar anders blijven we aan de kustlijn doorrijden richting kaapstad.

We hebben 4 van de 5 gezien, geen luipaard helaas. Maar wel vaak olifanten, 2x leeuwen (avond en ochtend!) en ook buffels 2x en vaak rhinos. Daarnaast nog vele andere beesten, het was echt vet. Wel nog uitgebreide verhalen over een mislukte morningdrive, maar dat later.

In Swaziland zijn we naar een cultural village geweest. Er was een grote vergadering dus het dorp was uitgestorven. Wel een leuke gids. Hij deed ons traditionele kleren aan en toen wilde hij een foto van ons samen maken. Laat die gast de camera vallen!!!!!!! AAAAAAAAHHH!!!
De lens was gebroken en dus camera KAPOT! Godverdomme wat een domper was dat....
We zijn daarna in een stad op zoek gegaan naar een camera, maar een vergelijkbare camera kostte 300 euro! Terwijl ik de mijne 1,5 jaar geleden voor 130 had gekocht. Dat vond ik te ver gaan, dus zaten we zonder camera.... Wel een wegwerper gekocht. Die hebben we gebruikt op onze boottocht langs krokodillen en hippo's, echt veel zatenb er! We kwamen best dichtbij. Maar wel erg jammer dat we niet konden zoomen. Zeker toen er ook nog een enorme eagle een vis zat op te eten, ook best dichtbij. Maarja zie dat maar eens vast te leggen met een wegwerpding... :S

Vandaag in Durban meer geluk. We hebben bij een Kodakwinkel een dikke camera gekocht van maarliefst 10 megapixel enzo, voor 1500 rand, ong. 130 euro. Dus ik ben blij!!!!

Maargoed...... Ik ga maar weer eens. Ff geen fotos dus. Het SD kaartje moet ik nu nog in de pas nieuw gekochte camera stoppen.

Binnenkort meer!!!

xxx
Nou ik heb nog wat extra internet tijd gekocht, dus hier een uitleg over krugerpark.
We kwamen aan en we wilden graag de eerste avond een bushbraai doen, de volgend eochtend een morning bushwalk en dan een evening gamedrive.

Zegt die gast: alle bushwalk gidsen zijn op training, dus dat kan niet, de evening drives zijn allemaal fully booked en de bushbraai moet je minimaal met 6 mensen doen....
Uiteindelijk konden we alleen een morning gamedrive doen, dus dat deden we dan maar. Staan wij daar met 6 anderen braaf om 4:45 zoals gevraagd, zodat we om 5 uur konden vertrekken. Geen gids.... Uiteindelijk kwam die pas om 6 uur aankakken, nadat wij eindelijk iemand hadden gevonden om alarm te slaan (zo vroeg is de receptie etc. nog niet open...) Na een helehoop stennis schoppen kregen we als oplossing dat ze ons een eveningdrive EN een morningdrive aanboden voor de indconviniene. Dat was dus wel oke, en met deze twee drives hebben we veel beestjes gezien. We zagen een groep leeuwinnen midden op de weg liggen, later vertrokken die want ze gingen achter een impala aan die de weg over stak. We zagen een baby hyena in een nestje langs de weg in het hoge gras, later twee volwassen hyenas opp de weg, een enorme uil, rhinos. En de volgende ochtend was helemaal mooi toen we twee mannetjes leeuwen op het spoor waren. We vonden ze uiteindelijk en ze liepen pal voor onze auto uit en gingen uiteindelijk samen aan de zijkant liggen, heel lief zag het eruit. Waarschijnlijk nog twee jonge mannetjes die nog wat speels met elkaar waren, maar brullen dat die konden echt jonguh DIEP dat geluid echt mooi.

Krugerpark dus echt heel mooi, ook als we zelf rondreden heel veel beesten gespot, ook zebras en giraffen midden op de weg enzo.
Daarna reden we door naar Swaziland. Hier gingen we dus naar een cultural village. Wel leuk om die hutjes eens te zien, maar helaas dus die enorme domper met de camera. Dan is de leukheid er toch wel ff flink vanaf. Dat werd wel goed gemaakt met een dikke show met veel dans en zang in traditionele kleding enzo. Dat was echt supermooi. We hebben allebei ook meegedanst. De camera was kapot, maar we hadden mazzel dat er een stel was met twee cameras. Van hen mochten we ons SD kaartje even in een van hun cameras doen zodat we deze show toch op foto konden vastleggen! : )

Daarna door naar Hluluwe, waar we in een dikke B&B hebben overnacht. Alles bleek volgeboekt te zijn vanwege een Aid conference die daar de volgende dag plaatsvond. Relaxed geslapen dus en smorgens zijn we naar een krokodillen centrum geweest. Er was een aardige gids en we hebben ook een babykrokodil geaaid!!! Daarna naar St. Lucia voor een 2 uur boottocht op de rivier waar we heel veel hippos hebben gezien. We zaten vooraan de boot, precies de punt die steeds het dichtste bij de beesten kwam. Ik denk echt maar een paar meter afstand! Ook zaten er veel krokodillen, die zagen we wat minder. Maar wel eentje die heel dichtbij zat op de kant en echt INEENS HOPPAAA het water insprong pal naast de boot! Dat was echt mooi!

Vandaar naar Eshowe, waar we naar een museum village zijn geweest waar we heel veel hadden over de Zulu cultuur en over pottenbakken en manden maken. Daarna meteen door naar Durban waar we nu zijn waar we dus gelukkig een camera hebben gekocht.
Ook zijn we hier naar Uskaka marine world geweest. Echt heel groot is dat. We hebben een dikke dolfijnenshow gezien en het voeren van de pinguins. Maar vooral natuurlijk de enorme shipwreck aquarium die echt HEEL groot was met VEEL mooie vissen, haaien, schildpadden etc.

Maar nu is de internettijd weer bijna op. En ik wil een lekkere douche.

Hasta pronto!!!

• 01 Juli 2009 - 17:21

YDV:

Hola seno!

Dus nu is het ook al feest in Zuid Afrika? Hoe lang blijven jullie daar in totaal? Nou ja iig suuuuuuuuuper vet man, geniet ervan en de groeten aan je novio :)

Ciao!

YDV

• 01 Juli 2009 - 17:39

Els:

Klinkt goed! Behalve de camera dan! Veel plezier nog! Xxx Els

• 01 Juli 2009 - 17:46

Marieke Cornelissen:

Maar nu is de internettijd weer bijna op. En ik wil een lekkere douche.

Hasta pronto!!!

• 02 Juli 2009 - 00:11

Ien:

Haa zoontje, mooi dat je het naar je zin hebt! Het zal zeker feest zijn op een culturele manier!
    Geniet ervan jonge!

De reden dat ik dit zo laat stuur is omdat ik niet kan slapen!! Je gaat het GODVERDOMME niet geloven maar ik heb vandaag een vliegreis naar Thailand geboekt en je raadt nooit met wie:

DE ENIGE ECHTE SIMON MOSER!!

Hij komt eerst naar Nederland in november en een week later vertrekken we voor 1 maand naar Thailand! We gaan naar de snake show! (jammer dat je er deze keer niet bij zult zijn)

Jonge het is zo vet: sterker nog: HET IS FEEST!!!

xxvader

• 02 Juli 2009 - 06:56

Michelletje:

Heeeey Kemaatje (en Johnny),

Balen van je camera, maargoed je zit toch maar effe lekker in Afrika te chillen;)! Geniet er beide lekker van, ben benieuwd naar al je verhalen en foto's.

Kus

• 02 Juli 2009 - 07:27

Maaike:

leuk om jullie verhalen te lezen! jammer inderdaad van je camera......coffee bay is erg aan te bevelen!
    veel plezier, het is een mooi land ;-)
    xx maaike