Nog meer beestjes, en nu Cape Town! - Reisverslag uit Hermanus, Zuid-Afrika van Marieke Cornelissen - WaarBenJij.nu Nog meer beestjes, en nu Cape Town! - Reisverslag uit Hermanus, Zuid-Afrika van Marieke Cornelissen - WaarBenJij.nu

Nog meer beestjes, en nu Cape Town!

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

11 Juli 2009 | Zuid-Afrika, Hermanus

Hier in Zuid Afrika nog altijd alles oke! we hebben weer vele beestjes bekeken, maar dit keer misschien nog wel NOG VETTER dan in het Krugerpark! Hoe kan dat?

Nou in Afrika is alles mogelijk! Je rijdt langs de ene na de andere national park, game reserve, wildranch, rehablitation center of sanctuary. Genoeg beestjes te spotten, bekijken of.... te aaien!!! We hebben in een soort rehabilitation center (dit voornamelijk voor vogels die daar gebracht worden) een rondleiding van een uur gedaan. De gids vertelde veel over de dieren, wat vreemdgenoeg bestond uit vogels en katachtigen. We gingen alle hokken in zodat je echt super dichtbij kon komen. Ze hadden sinds enkele maanden ook kleine cheetahs en die mochten we aaien!!!! Hoe vet is dat?! Waar zou je dat in Europa (of waar ook ter wereld) nou zomaar tegenkomen?!
Smiddags hebben we gekanood (jaja, actief! we stonden beiden versteld van onze keuze) door een natuurpark waar we het laatste stuk nog gelopen zijn richting een waterval en dan terug.
De dag daarna door naar Oudshoorn, de wereldhoofdstad van struisvogels, maarliefst 350.000 van die beesten lopen er daar rond. EN..... op een van die beesten zat ik!!! Jaja Inge, ik heb erop gereden!!! Echt supervet! Je benen zo klemmen om die enorme poten. Vleugels over je benen en die vasthouden als teugels en hoppaaaaaa fahren maar! Ik heb een officieel Ostrich driverslicence gekregen :P
Vanuit daar reden we gauw door naar de Cango caves, waar we echt grote mooie ruimtes hebben gezien met enorme staligmieten en tieten. Na een uur rondleiding snel door naar de Cango wildlife ranch. Hier zouden ook veel poesjes (zoals wij ze steeds noemem) zijn en daar hou ik natuurlijk erg van! Wat bleek? Je kon verschillende ' encounters' kopen waarbij je in de hokken gaat om ze te aaien! We hadden al cheetahs geaaid natuurlijk, dus die sloegen we over. Wel zeiden we vrijwel direct tegen elkeer: de tijgers! Dat kostte 300 rand pp (ong. 30 euro) en dan mocht je dus het verblijf van de tijgers (WITTE!!!) in om met ze te spelen en aaien. Dit was nu nog mogelijk, er waren drie jonge tijgers van ongeveer 6 maanden oud. Vanaf een jaar of 2 is het niet meer mogelijk voor publiek om in de hokken te gaan, te gevaarlijk. Echt supervet!!! Van deze soort tijgers zijn er op dit moment nog maar 20, ja TWINTIG maar, waarvan wij dus met 3 van hen mochten knuffelen en spelen, echt supervet!

Op dit moment zijn we in Hermanus, de wereldhoofdstad voor Walvissen. Ze zijn vanaf de kant waar langs de cliff en mooi wandelpad is gemaakt te spotten. Mooie wandeling en ondertussen flink turen naar de baai of er misschien een walvis is, en ja hoor!!! Vlak langs de kant zwom er een en hij was nog leuk ook. Hij was denk ik aan het spelen met een zeehond (rob) die naast hem lag. Steeds rolden ze om en dan kwamen die dikke vinnen zo boven water en soms ook de kop. Wij hebben geen dure whale watching trip (50 euro pp) meer nodig!!!

Morgen door naar CAPE TOWN!!! We trekken er een aantal dagen voor uit zodat we niets (belangrijks) hoeven te missen. Hopelijk nog een dagje mooi weer zodat ik kan zwemmen met de pinguins (!!!) en verder natuurlijk om de tafelberg te beklimmen etc. etc.!

Nog een bericht hierna dus en dan kunnen jullie allemaal fotos komen bewonderen als ik 18 juli weer thuis ben!

• 12 Juli 2009 - 08:58

Maaike:

Klinkt allemaal tof! Ben benieuwd naar de foto's, genoiet van kaapstad, echt toch wel de mooiste stad waar ik ben geweest!
    xxx

• 12 Juli 2009 - 18:41

Inge:

Hee waaghals!

Super dat je op een struisje hebt gereden! Nu op naar Capetown, gaan jullie ook een achterwijk in? Wij zijn toen naar Langa geweest. Denk eraan dat je op tijd moet boeken als je naar Robbeneiland wilt!

Lekker mavla pudding eten, hmmmm!

Tot snel, geniet ervan!