Hiken, sandboarden, canopyen, en nog meer! - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Marieke Cornelissen - WaarBenJij.nu Hiken, sandboarden, canopyen, en nog meer! - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Marieke Cornelissen - WaarBenJij.nu

Hiken, sandboarden, canopyen, en nog meer!

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

06 Juli 2009 | Zuid-Afrika, Pretoria

Daar ben ik weer, nog altijd vanuit Zuid Afrika. Een kleine update van de laatste dagen:

De volgorde kan misschien niet helemaal kloppen, maar we hebben weer veel gedaan. We zijn o.a. in een ruk doorgereden naar Addo elephant park (900 km gereden!!!) om daar zeer hartelijk te worden verwelkomd en de volgende ochtend vroeg op pad om olifanten, buffels, zwijntjes (pumbaas), stokstaartjes, zebras, struisvogels, bokken en LEEUWEN te spotten! Het was weer mooi, anders dan Kruger veel meer open, dus makkelijker beesten spotten. We hadden heel veel mazzel, zo zagen we een hele kudde buffels en olifanten tegelijk naar dezelfde waterplas wandelen. Maar ook de groep leeuwen en ook de groepsleider, DE KING VAN ADDO hebben we gespot van best dichtbij! HOPPAA!! Een medewerker van het hostel was al 7 keer in Addo geweest en had nog nooit de leeuwen gezien....

Ook gehiked tussen de beestjes, in Umgeni valley. Verder wat gebivakeerd aan het strand, maar steeds is het wat te koud helaas (het water dan), maar toch wel nice zo aan de oceaan. We zaten gister nog in Jeffreys bay waar de wereld beroemde Supertubes' zijn waar over een paar dagen ook de Billabong Pro championchip gehouden zal worden. Ff wat t-shirts scoren (goedkoop!) in Billabong shopping village.

Ook nog gesandboard op de zandduinen. Het is net snowboarden, maar dan anders. Ik moest er ff inkomen maar daarna was het echt vet! Keihard kaarsrechts naar beneden, zonder vallen! HOPPA!! Ff wachten nog op de fotos helaas, die kan ik er nu niet opzetten....

Vandaag in Storms river. Morgen gaan we een canopy doen dus dat wordt vet. De langste is 211 meter! :) Daarna naar Tsitsikamma national park naar een dikke waterval en kloof, wat zkr weer erg mooi zal zijn.

Daarna gaan we door naar Plettenberg bay waar we waarschijnlijk een uitstapje maken naar de Bloukrans bridge om samen een bungee swing te doen (AAAAH!) en als ik lef genoeg heb een sprong te maken van swerelds hoogste bungeejump!!!!

Kortom: wordt vervolgd!!!!

• 06 Juli 2009 - 16:34

Ien:

Ha zoontje het is zeker FEEST!!!
    Wel gaan bungeejumpen he? Je vader heeft het na 5 minuten over de rand kijken uiteindelijk ook gedaan!

Jonge, ik zie je snel als je terug bent!!

XXvader

• 06 Juli 2009 - 17:01

Els:

Klinkt goed en stoerrrrr! Veel plezier nog en succes (of sterkte:p) met springen!
    Xxx Els

• 06 Juli 2009 - 17:36

YDV:

Doen boss doen! :D

• 07 Juli 2009 - 06:59

Michelle:

Niet denken (en kijken?) maar gewoon gaan met die banaan! kus

• 08 Juli 2009 - 21:56

Cuidado Pappie: