Daar ben ik weer!!! - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Marieke Cornelissen - WaarBenJij.nu Daar ben ik weer!!! - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Marieke Cornelissen - WaarBenJij.nu

Daar ben ik weer!!!

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

03 Maart 2008 | Guatemala, Antigua

Dag beste allemaal!

Daar ben ik weer! Letterlijk, maar ook figuurlijk. Zo ben je nog in Nederland, en zo vlieg je binnen een dag naar Guatemala! Het voelt erg gek om hier weer te zijn. Er is eigenlijk geen steek veranderd. Ik geniet er dan ook van om alles op mijn gemakje over me heen te laten komen. Zo ben ik gister opgehaald door mijn gastgezin (Maria was er ook bij :)) en even later was ik weer "thuis" en kreeg ik een kamer toegewezen. Niet die ik eerst had, dus dat was jammer. Hoewel de nieuwe kamer me ook bevalt, de oude kamer van Bibi!!!! Ja Bibi, ik heb je kamer ingepikt! Vanmorgen weer lekker een typisch ontbijtje van Maria. Een eitje (omeletje met kaas erin!) en dan daarnaast stukjes vers fruit, banaan en meloen in dit geval. Ik zag op de koelkast al wat er de komende dagen gaat komen. Er liggen namelijk al meer banaantjes, meloenen en een lekkere dikke ananas klaar! Wel een verandering trouwens: de keuken was zwaar opgeruimd en oogde zelfs hygienisch! :P Maar dat is dus alleen maar positief. Helaas moet ik nog wel even wachten met kadootjes uitdelen, want mijn backpack is om een of andere reden achtergebleven in Houston... Hopelijk is die er morgen!
De koffer is vreemdgenoeg wel aangekomen. Bedankt Bibi (en mannen!!!) voor het lieve pakje wat ik daar nog in aantrof! Zulke spullen kun je hier inderdaad zeker gebruiken! ,)
Na het ontbijt ben ik in mijn zomerse kledij (het is hier lekker 28 graden!!!!) door Antigua gaan lopen. De oude vertrouwde route richting central park, wat momenteel prachtig in bloei staat en de bloesemgeur je al tegemoet komt! Ik denk dat ik daar dus van de week nog wel even lekker ga zitten, kan ik meteen ff beetje bruin worden want op dit moment geef ik nog licht zo wit ben ik!
Maargoed, gelijk door naar een bank om geld op te nemen. Gelukkig mocht ik voor want er stonden (wederom lekker typisch) flinke rijen bij alle banken omdat het natuurlijk weer de eerste maandag van de maand is en iedereen zijn salaris komt ophalen. De westerlingen mochten om de beurt echter voor, want die hebben wel beschikking over een bankpas en dus kon ik toch vrij snel pinnen.
Vervolgens op naar Fernando, ik had wel zin in een kopje Fernando cappucino en dat was ook heel gezellig geweest. Ik kwam binnen en Fernando sprong meteen overeind uit zijn stoel om me te verwelkomen :) (Ien: nee hij was er niet!) Heb dus gezellig beetje bijgekletst met Fernando over zijn koffie en zijn plannen om deze nu ook te exporteren. Hij heeft al flink wat afnemers in de VS en Canada, probleem is alleen de verpakking. Het kost hartstikke veel om de koffie te laten verpakken. De VS heeft daar best strenge eisen voor... Gezeik dus daarmee, maar een uitdaging voor Fernando!

Toen toch maar eindelijk naar het internetcafe. Ik had onderweg al een beetje gekeken en ik had er al eentje gezien waar ze headsets hadden en webcams. Niet te duur ook, dus dat is mooi. En ook niet zo druk. Smorgens dan. Want nu wordt het al drukker en zit er zelfs iemand te wachten... Maar ik heb lekker gepraat met Johnny en met vader. De rest is een andere keer weer aan de beurt! Ook trof ik Walter op msn, toevallig want hij is er bijna nooit. hem ken ik nog uit 2006 en we hebben nu vrijdag afgesproken in parque central en dan gaan we een bienvenida fiesta houden :)

Moet nu alleen echt weg. Ik moet nog naar huis wandelen om op tijd te kunnen zijn voor de almuerzo. Dan ga ik vanmiddag naar Alotenango, want ik sta te springen om het project te zien en natuurlijk Julio te bevliegen! Misschien kan ik dan ook al afspreken welk klasje ik ga krijgen en dat ik dan morgenochtend al in dat klasje kan komen kijken ofzo. We zullen eens kijken!

Genoeg te doen dus voor mij. Er zullen dan ook snel meer verhalen volgen!

Tot snel!!!
xxmarieke

  • 03 Maart 2008 - 19:03

    Cuidado Pappie:

    Ha lieve Marieke,

    Wat heb je alweer veel beleeft daar in het verre Guatemala en de eerste dag is nog niet eens om !!!. Ik verheug me nu al op het vervolg. Veel succes met je werk daar en geniet van Guate !!!
    Totziens op MSN of Skype.

    Keep On Rocking XXX


  • 03 Maart 2008 - 19:22

    Martijn:

    Hee marieke!

    Bij deze staat deze page in mijn favo's. Sorry dat ik er op je feestje niet bij kon zijn. Hopelijk was het gezellig!
    Hou ons op de hoogte met verhalen en foto's.

    X Martijn

  • 03 Maart 2008 - 21:01

    Bibi:

    Oh seno...... mijn kamer!! Het is een prima kamertje, met het doorzakbed :) (Hadden ze weer zo'n bienvenido blaadje opgehangen? hihi)O... wat super gaaf om dit te lezen! Ik heb de afgelopen uren eigenlijk bijna alleen maar gedacht: 'Zou ze er al zijn?' 'Wat zou ze aan het doen zijn?' Enz. Het is zoo gaaf om te lezen over al die dingen die we in 2006 samen hebben gezien en beleefd en die jij nu weer tegen komt! Doe de groetjes aan iedereen die we kennen he! Gaaf dat je met walter hebt afgesproken! Alleen geen geld uitlenen aan zijn vriend Billy he, je krijgt trouwens nog Q60 van hem, kun je nog effe terugvragen dat verwacht hij vast niet hihi! Leuk dat je het cadeautje al hebt gevonden. Snoep het maar lekker op de komende maanden. Ik ga nu zelf ook even wat provinciaalse kruidenboter maken :)
    Over die internetcafe's, ik zou naar de Roy's gaan, dat gele cafetje op de route naar APPE. Daar hebben ze eigenlijk ook alles en daar is het vaak niet al te druk.
    Oh geniet lekker van de zon en alles daar en geef een fuerte abrazo aan Julio voor mij! En natuurlijk ook aan Marco en Maria!
    Hasta pronto!
    Saludos
    Seno Bibi

  • 03 Maart 2008 - 22:33

    Hansie:

    Heeeeee mmeke!
    ACHTENTWINTIG GRADEN grrrrr. Maar wij hebben vader! puh! geniet ervan meisje, leuk stukje, houd ons op de hoogte! Wanneer eerste chat&camsessie met de cruz?

    xh

  • 04 Maart 2008 - 10:59

    Nienke:

    !Hola!

    Goed aangekomen lees ik, behalve dan de rugzak.
    Het klinkt allemaal inderdaad of je thuiskomt.
    Ik had je nog even willen bellen voor je vertrek, maar ja, chaos in mijn hoofd en toen was het ineens te laat, maar ik blijf je volgen op je weblog.

    Geniet ze en doe goeie dingen!

    Groetjes,

    Nienke

  • 05 Maart 2008 - 12:59

    Ien:

    Ha zoontje, het zal idd geen steek veranderd zijn, is ook niet het geval als je in Nederland komt na zo lang weggeweest te zijn! Hij zal er wel niet zijn geweest maar je komt hem nog wel tegen!!
    Verder ben ik zondag ingehuisd in het feesthuis. Het was allemaal zo gebeurd, 1x rijden met Johnny en verder heeft pa gister het bureau gebracht. Ff langs de mc drive na afloop, Johnny ging zich te buiten aan 2 burgers met grote friet en 2 frietsaus! WHAHAHA.. Vannacht het ik voor het eerst in je nest geslapen!:P Alleen was wel koud, moet mun eigen dikke deken maar brengen!
    Verder ben ik nu bij joske, moet leren voor tentamen en heb waarschijnlijk mun computer verkeerd aangesloten, ik snap er geen zak van maarjah! Owjah, ik heb je flessen XL verwijderd uit de kamer en bij het glas gezet, net als die prachtige verdroogde bloemen van Johnny! Maar ik ben ervan overtuigd dat je als souvenir wel weer van die overheerlijke gin zult mee brengen over een half jaar!
    Jonge ik ga weer door en ik hoop snel van je te horen!!!!!!!!!!!

    xxjevader

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 119
Totaal aantal bezoekers 83689

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2015 - 13 September 2015

Oostenrijk, Italie en Frankrijk 2015

08 Mei 2015 - 13 Mei 2015

Istanbul mei 2015

20 November 2014 - 18 December 2014

Nieuw zeeland 2014

29 Juli 2013 - 23 Augustus 2013

Zuid Afrika,Botswana en Zimbabwe 2013

01 Mei 2013 - 05 Mei 2013

Porto 2013

16 Oktober 2012 - 20 Oktober 2012

Malta 2012

15 Juli 2012 - 03 Augustus 2012

Huwelijksreis Singapore en Bali

11 Juli 2011 - 29 Juli 2011

Griekenland 2011

16 Mei 2010 - 12 Juni 2010

Thailand 2010

22 Juni 2009 - 18 Juli 2009

Zuid afrika!

01 Maart 2008 - 01 Augustus 2008

Guatemala 2008

02 Februari 2006 - 01 Augustus 2006

Guatemala 2006

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste/overige reisverslagen

Landen bezocht: