De (of een) Snake Show gevonden! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Marieke Cornelissen - WaarBenJij.nu De (of een) Snake Show gevonden! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Marieke Cornelissen - WaarBenJij.nu

De (of een) Snake Show gevonden!

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

22 Mei 2010 | Thailand, Chiang Mai

En daar ben ik weer! We hebben inmiddels twee dagen flink rondgetourd hier rondom Chiang Mai. De eerste dag georganiseerd met een groepje van 6. Uiteraard was het olifantje rijden weer prachtig, dat beest vond onze ter plekke gekochte banaantjes zeer lekker! Wel jammer dat je niet op zijn nek mocht rondhobbelen, maar als je dat gewoon ff vraagt dan mag dat toch even voor een paar minuutjes!
Vervolgens een prima lunch en een korte hike naar een waterval met daaronder water om in te badderen en af te koelen. Tis hier nog altijd ongeveer 35 graden iedere dag, dus dat is dan sehr relaxed! Vervolgens terug naar de auto, begint het precies op het moment dat we de auto ingaan keihard te regenen. We zouden nog gaan raften, dus we vroegen ons af of dat nog wel doorging. Maar die gids bracht ons er gewoon heen en in de stromende regen stapten we die boot in. Achja, van raften zouden we toch nat worden! Eenmaal onderweg hield de regen eigenlijk vrijwel meteen op en konden we op een mak tempo de rivier af. Omdat het regenseizoen pas NET (maar dan ook NET, deze bui hadden ze echt hard nodig schijnbaar voor de akkerbouw) begonnen is, is de rivier nog erg kalm. Maar het was toch wel mooi. Nog een laatste stuk op een bamboe vlot en nog even naar een local village.
Vandaag wilden we naar The Tiger Kingdom. Daar kunnen touristen op de foto met tigers in allerlei verschillende maten, van 0 maanden tot een paar jaar oud. Wij zijn met poesjes van 3 maanden oud en grotere van 20 maanden oud op de foto geweest. Die beesten zijn ZEER muug en liggen alleen maar te liggen en te poseren. Zouden ze gedrogeerd zijn? De lonely planet twijfeld eraan. Ze zagen er opzich toch wel gezond uit en ook een engelse jongen werkte daar tussen de Thai, hij zou drogeren toch niet goedkeuren??? Volgens de Thai die daar werken slapen tijgers gemiddels 18 uur per dag en vanwege de hitte slapen ze alleen maar... Nouja, wat het ook mag zijn, het was best bijzonder om zo dichtbij die beesten te mogen komen natuurlijk.
Daarna heeft onze taxi chauffeur ons overgehaald om nog naar een show met Cobra Fighting te gaan en naar The Longneks (die lui met van die ringen om hun nek). De Cobra show bleek een ware Snake Show met veel slangen en een gillende commentatrice die steeds zei Watch Out Snake Man! He is gonna bite you!! De show was echt grappig en een zeer beroemde man, genaamd Rambo, heeft deze slangenshow ook eens bezocht, zijn fotos hingen overal aan de muur met het personeel! :P

Verder zie fotos! Wij nemen nog even een massage voor we zometeen gaan slapen. Morgen ZEER vroeg op voor een vlegreis naar Kuala lumpur!

xxx

• 25 Mei 2010 - 10:44

Ien:

Ha Zoon en John, het lijkt wel of jullie precies dezelfde reis maken als wij in december! Uiteraard zijn wij ook naar de snake show en Tiger Kingdom geweest. Alleen Tiger Kingdom is nogal een toeristenval! Wat kostte dat op de foto gaan eigenlijk?? :P Vast een klein fortuin! Hebben jullie de monkey show ook gezien? DAT IS ZO STOM! Nou geniet ervan en vergeet niet te gaan bowlen he?
    XX vader